Les tres preguntes per una vida feliç






El dia a dia pot arribar a ser una voràgine d’activitats que anem empalmant una darrera de l’altra, moltes vegades posant poca consciència del que estem fent i sentint.

Un exercici per ajudar-nos a prendre més consciència poc a poc del nostre dia a dia es fer-nos aquestes tres preguntes abans d’anar a dormir:

Que petita cosa he fet avui de la que em sento satisfet o satisfeta?
Que petita cosa ha fet avui algú per mi o amb mi, per la qual em sento satisfet i/o agraït? De quina forma la meva reacció fa més probable que la situació es repeteixi?
Quina altra petita cosa he fet avui per la qual em sento satisfet o satisfeta?

L’important d’aquestes preguntes resideix en dos punts: a quines coses li dono valor? Que significa per mi sentir-me satisfet?

És important que quan pensem en satisfacció no pensem en moments de gran i total felicitat (que també) sinó  en moments i coses agradables, que l’hagin fet sentir bé d’alguna manera i també coses potser no t’han agradables però que sabia que havia de fer  i et sent satisfet pel fet d’haver-les realitzat.

Algunes respostes que m’he trobat: em sento satisfet per haver-me pres el cafè del matí amb calma, assaborint-lo. Em sento satisfeta per haver sortit a passejar després de dinar enlloc de quedar-me a l’oficina o en el bar. Em sento satisfet per haver acabat aquell treball per l’institut que considerava molt difícil. Em sento satisfeta per haver trucat a aquell amic del que fa temps no sé res. Em sento satisfet per haver endreçat l’armari de la roba. Em sento satisfeta per haver-me fet aquell massatge tan agradable a l’esquena. Em sento satisfet per haver preparat un sopar especial a la meva família. Em sento satisfeta d’haver-me aixecat del llit a pesar de no sentir gens ganes de fer-ho. Em sento satisfet d’haver-me controlat i no haver cridat al meu fill durant el dia d’avui. Em sento satisfeta d’haver tingut un somni tan complaent. Em sento satisfet d’haver esmorzat aquest matí enlloc de sortir de casa corrents com altres vegades....
I com podeu veure les possibilitat son infinites.
Us animeu?
De que us sentiu satisfets el dia d’avui?

Olga Pérez
Psicòloga i terapeuta gestalt

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Respiració Ha

Tierra

Propuestas de actividades